Event Chur
BANDABARDÒ

Description
BANDABARDÒ
Its name is a tribute to Brigitte Bardot, but the Bandabardò makes rock and folk. Their musical roots do not lie in the cinema, but in the cheerful anarchy and multiculturalism of Manu Chaos.
The Bandabardò was born in Florence in 1993, when six street musicians got together to simply make music as if among friends. The band quickly became known not only in Italy for their energetic live performances and for their lyrics, which often address social and political issues.
In April 2025, 30 years after their founding and the death of frontman Erriquez, the band reappears with a new album, FANDANGO, and goes on tour with it through Europe, now also with a stop in Chur.
Line-Up: Finaz (electric guitar and vocals), Orla (additional guitar), Don Bachi (bass), Nuto (drums), Pacio (keyboards and accordion), Ramon (trumpet and vocals), Cantax (sound)
--------------
CON LA BANDABARDÒ FACCIAMO UN FANDANGO!
Eccola la Bandabardò! Vitali come sempre, appassionati come sempre, come sempre innamorati della musica e della vita.
Il 28 marzo esce FANDANGO, il nuovo album di inediti, e ad aprile la Bandabardò sarà in giro per l'Europa con il tour omonimo. Inizia così una nuova era per la Banda: una band, una famiglia, degli amici a cui è venuta a mancare una gemma preziosa – Erriquez. Il progetto è lo stesso e prosegue il suo percorso variopinto, ognuno ha il suo ruolo, tutti con un compito in più. Finaz è sempre il chitarrista virtuoso ma ora è anche la prima voce, con lui – come di consueto - la chitarrona di Orla, il basso ballerino di Don Bachi, la batteria rutilante del Nuto, le tastiere e la fisarmonica gipsy del Pacio, il mood caraibico di Ramon e Cantax a governare i suoni.
Venue
Postremise
Engadinstrasse 43, 7000 Chur
Responsible for this content: Guidle.
This content has been translated automatically.

This website uses content from Guidle.